torsdag 14 oktober 2010

precis intill mig..

Jag kan konstatera att lyssna på stycken skrivna av Vivaldi och skriva är nog det bästa !! :)
Prövade nyss lite Jazz men de gick inte att få ihop en logisk mening med ,, inget ont om Jazz , jag gillar verkligen det annars. Fast jag fattar inte varför dom inte gav låtarna vettiga namn på den där tiden ...alltså Vivaldi o gänget.. men man lär sig väl det där systemet oxå snart . O tusen tack för Spotify herre gud utan det vat jag inte vad jag tagit mig till .

Jo men ,,, här sitter jag med en kopp kaffe o skriver., rakt utanför mig står två hästdjur o gnager de gräs som inte är djupfryst . Solen börjar lägga sig över trätopparna o lövens färg är fan helt otroliga , hösten är helt otroligt vacker. Så J**la tacksam för att jag kan se just nu, men hösten har en speciell doft oxå . . pröva att gå ut o sätta dig i solen o låt dig själv sjunka ner i dig själv med din andning , för varje utandning så försöker du känna hur du sjunker ner mer o mer där du sitter o efter en stund så känner du efter med ditt luktsinne o känn hur naturen lever o hur vinden bär med sig fragment av allt i naturen . Lär dig att ta tillvara på alla dina sinnen , o doftsinnet är ett underbart verktyg att uppleva världen med om man bara ger det lite uppmärksamhet.

Detta med luktsinnet får mig att tänka på när jag för några veckor sedan skulle göra en "länkning" med andevärlden på Kursen med min nya lärare/vän Anders Åkesson .
Jag och en annan tjej som var på kursen skulle sitta tillsammans och göra varsin "länk" åt varandra . Jag var den som började..
Vid detta tillfälle var det närmare 2,5 - 3 år sedan jag prövade sist.. att "länka" med andevärlden. Jag kan säga att jag var grymt nervös,, för vad händer om jag sitter där o inte ett skit händer eller om jag sitter där o beskriver o beskriver sen visar det sig att jag inte har en "länk" alls eller att jag plockat upp allt med hjälp av "psykometri" ( det vanligaste många gör, o tror att dom har "länk" ) ... pulsen var iallafall på topp o vi satte oss ner o började.. först fick min kurs kollega ett glädje rus o en fritter attack som smittade av sig ordentligt.. så de tog en stund för oss att komma ner på "jorden" igen ,, men de var nog mest ett försvar från oss båda efter som vi var ganska oroliga vart allt skulle leda..

Efter några ögonblick så började jag dock känna en närvaro vid mig , o jag började genast tolka så gott jag kunde , jag kände en kvinnlig energi i mig och karaktärsdrag i beetende började visa sig som små korta filmer o bilder i mitt huvud o då tillsammmans med ganska bra utseende beskrivningsmöjligheter på köpet , men min "sitter" såg väldigt frågande på mig , o kunde inte känna igen det på någon avliden , vid en suckning jag gjorde sekunden efter jag fått reda på att hon inte kunde känna igen "länken" så fick jag en väldigt tydlig smak av cigarett rök i munnen o slängde ur mig att kvinnan jag hade "länk" med var troligen rökare,, samtidigt en bit bort i rummet så sa en annan person samma sak.. då förstod vi att jag förmodligen plockade upp från dom istället , så vi flytade ner oss i andra änden av rummet.
Nu var jag lite extra taggad för jag hade nuddat frekvensen lite o visste ungefär vad jag skulle leta efter , men de var helt tomt..

Anders kom förbi vårt bord o jag uttryckte mig med det förbjudna ordet ...Det här är svårt . Nej Ronny det är mindre lätt .. kör nu .

Be anden komma dig närmre .. o jag blundade och bad med min inre röst vem som än är där o vill ha kontakt , ska komma närmre så vi kan få detta gjort nu o hjälpa min vän mitt emot mig .. o helt från ingenstans så fylddes jag av något som kom in i mig från vänster sida av mig och hela min upplevelse av mig själv förändrades och jag kunde genast börja lämna beskrivning hur hållning o längd o kroppsbyggnad var. Känslan av mitt rakade huvud försvann o de kändes som om jag hade massor av flufigt hår o väldigt grova hårstrån i ansiktet o sedan fortsatte komminukationen och jag fick bekräftat att anden var igenkänd o efter konstatering av dödsorsak så lämnades ett väldigt kärleksfullt budskap som verkligen berörde , jag tackade därefter anden o min kära vän framför mig o Lisbeth som hjälpte till under tiden o höll mig på spåret. Detta möte med andevärlden gjorde mig helt tagen och ingen tvivel har sedan dess blåst genom mig att liknande fenomen skulle vara påhitt eller fantasier. They exist.

Jag kan verkligen bara säga en sak , tro inte på något . Är du nyfiken , gå o ta reda på om det är sant eller skit i det helt . Att tro på något är samma sak som att inte veta och det ger bara en grundkänsla av oro. Att veta däremot ger en känsla av frihet och trygghet. Ta inte mina skrivna ord som er sanning utan se dom som en återberättelse av MIN sanning .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar