tisdag 12 oktober 2010

A new step :)

Mycket har hänt i mitt liv sista tiden ..

För er som inte vet det vid det här laget så har jag ett väldigt stort intresse för hur människan o resten av världen fungerar . . o då läser jag inte Illustrerad vetenskap eller pluggar i någon skola .. menar här inte att det är något fel med att gå i skolan eller läsa mainstream blaskor om vad som händer på Cern..eller jA ,, de dom vill delge oss :)

hahha jag har så lätt att sträcka ut min vassa tunga .. sorry.

Jo de som jag tycker om att studera är det som många kallar okultism.

Men de är spiritism o healing som ligger mig varmast om hjärtat. Det är kul att studera olika religioner o t.ex Tibet !! O alla coola grejer som händer där ,,, fan någon gång måste jag ta mig dit o se Lasha o göra bort mig inför en Yogi.

För några år sedan var jag på min första "kurs" med en fantastisk människa o Medium som heter Kersti Manell . .. det var jag o några damer som jag aldrig någonsin mött tidigare..

Hur som haver så var det ett gäng veckor i mitt liv som totalt vänd upponer på mitt liv.. i positiv bemärkelse .. jag är evigt tacksam Kersti som stod på sig o intalade mig att komma till hennes Cirkel/kurs .

Sedan dess har jag slukat allt som jag haft möjlighet att komma över,,, äger idag en väldigt stor bokhylla med MASSOR av böcker om allt från N.L.P och lifecoaching till hur man mediterar med änglar o kontaktar andevärlden på ett tryggt sätt.. men den bok som gett mig mest måste ändå vara Eckhart Tolles " en ny jord" har du inte läst den så MÅSTE du läsa den boken.

Sen har jag oxå Certifikat för Reiki I och Reiki II och har jobbat så mycket med mig själv och att rensat ut gamla hjärnspöken ,,, finns dock massa kvar ,, tror inte man kan bli av med alla plus att vi drar ju på oss nya hela tiden ,, speciellt om vi inte är uppmärksamma.
En människa som oxå betyder jätte mycket för mig och som har en otrolig healing förmåga och en väldigt slipad tunga och alltid lyckas hitta mina "glitchar" är en man vid namn Gunnar Frimodig . Hans www.corestar.se bör ni kolla upp och åk gärna dit o pröva en behandling hos honom . Han är något speciellt.

Under mitt 30-åriga liv har jag lärt mig att det är väldigt viktigt att man följer magkänslan och har tillit att om man följer den så kan inget gå fel ,,, sen även att försöka läsa o tolka saker som häder o dyker upp i livet vid upprepade tillfällen . . efter att jag gått hos Kersti o började min resa med att "fixa" mig själv med bland annat Gunnars hjälp så kände jag att Mediumskapet inte var något för mig, för att det krävs så otroligt mycket av en som människa att liksom leva i 2 världar samtidigt utan att förlora fotfästet och tappa kontrollen över sitt liv. . så jag gick länge och bara insöp känslan av att äntligen hittat en sätt att bli av med mina "demoner" och började intressera mig för att själv lära mig någon form av Healing för att kunna få möjligheten att ge tillbaka till världen o universum genom att hjälpa andra människor , jag kände en sån otrolig tacksamhet mot livet o var bara nöjd över att leva o andas o vara med min familj ... o alla gamla krav på mig själv suddades sakta ut o t.ex massa krav jag hade på mig själv bl.a inom mitt yrke som tatuerare kändes inte längre viktiga , o jag tror faktiskt att jag har blivit duktigare nu när jag slappnat av i min roll som tatuerare . Nog om detta .. efter att jag då lärt mig och fått initieringarna för Reiki 1 o Reiki 2 och jobbat med det 1 år ungefär så började Medium dyka upp i mitt liv.. på tv , typ varje gång jag passerade en tv / kändes det som , o på datorn sprang jag på det oxå.. jag märkte att många runt mig började tala om liknande saker .. o ja till slut så tänkte jag för mig själv.. Vad är det här???? det måste betyda något , under denna period var jag oxå så insöad på att hjälpa andra så jag kunde inte riktigt ta till mig att det förmodligen gällde mig... jag var ganska säker på att det var en signal till att min Karin skulle bli ett medium och att jag var den som skulle hjälpa henne på vägen ,, så jag på började ett välplandérat arbete med att försöka leda in henne på den vägen , fast det gick inte så smidigt o jag började ifrågasätta mig själv o min "magkänsla" ... jag beslutade mig för att vänta o se vad som hände..
tiden gick o känslan för att något var på gång växte inom mig o jag kände mig färdig med det jag håll på med, det hade inte blivit tråkigt men du vet ibland så känns det som om det borde vara något mer därtill..som om något fattas liksom.
O efter ett tag o massor av mer signaler på att något med mediumskap ville säga mig något så satte jag mig ner o började leta planlöst själv på internet o lite böcker osv . Försökte med att komma in på en kurs med Terry Evans..men de var tok fullt hos han..inte så konstigt kanske .. han är ju rätt känd idag.. Sen anmälde jag mig på en kurs på Ramsbergsgården ,,men några dagar innan den så blev den inställd pga för få anmälda, ja´då tänkte jag att jag måste vara galen eller oxå betyder allt att jag ska hålla mig riktigt långt borta från mediumskap.. jag gav det en sista chans o googlade "mediumkurs" o de första som dök upp var Anders Åkesson som hade kurser typ super snart.. men han om någon lär ju ha tokfullt... MEN nej de hade han inte :) så jag anmälde mig och 2 timmar samma dag som jag skulle åka iväg så gick mig bil sönder...totalt..den slutade få bensin o allt möjligt konstigt.. då kändes det inte riktigt som om det var menningen att jag skulle åka :) men så igen så fick jag den där känslan att jag fan inte skulle ge upp, jag måste försöka mera för så mycket hade talat för det här.. jag fick till sist tag i en bil som jag fick låna o så bar det iväg.. o ja hade en polis stått o mätt upp hastigheter med en sån där laser så hade dom skjutit mig när dom fått tag på mig :) det gick väldigt fort.. men de var kul :)

en sak som slog mig när jag satt där utefter motorvägen var att om jag åkt med min bil så hade den gått sönder efter halva vägen och jag hade blivit tvungen att bogsera den hem och då hade jag absolut inte haft möjlighet att vara med på kursen.

Så efter många om o men så satt jag där till slut , i Porla Brunn på en stol i ett rum och skulle lära mig,,,om Andevärlden ville ! att kommunicera med andevärlden och förmedla budskap o bevis på att liv efter vad vi kallar döden existerar . Here gud tänkte jag..nu gör jag det ingen.. kommer jag klara det här ?? o så var prestations ångesten där igen och jävlades..

nästa inlägg kommer jag berätta om vad jag upplevde och samt redogöra lite om dom andar jag haft kontakt med sedan dess o det tänkte jag fortsätta med här i fortsättningen, att dela med mig av detta otroliga som vi alla lever sida vid sida med varje sekund. tack för att du läser detta :) tack så mycket så länge .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar