måndag 2 maj 2011

Inte helt lätt att snickra ihop tiden !

Shit de är en hel del att göra nu ..
sitter på tåget nu klockan är 23:12 o det är måndag.. skulle ha hängt kvar i stockholm tills imorgon egentligen , men glömde av att jag hade en tattoo kund i örebro klockan 12 imorgon.. haha så det var bara att sätta sig på tåget o fräsa te Öret.

Tidigare var jag ganska inställd på att stadslivet inte var något för mig,, utan att skogen var min plats , nu har jag förstått att staden Stockholm har sina guldklimpar .. 1000 tals människor butiker o resturanger så mycket att hitta på me nöjen och så stort utbud på god o nyttig mat.
Så absolut jag ska sluta gå runt o vara bestämd i hur jag tycker om massa saker.. tänk om jag hade krampaktigt hållt fast vid att en stor stad suger.. då hade ju jag missat massa.
Skogen har något helt annat att ge , att vara i skogen för en sån som jag är nästan som att vara i en storstad fast de är mer som om allt är i PERFEKT balans.
Inget går upp emot att sjukna in i skogen o bara gå planlöst mellan träden och möta naturen o dess liv så som det möter mig. Jag ska nog låna min bror`s bil snart och bege mig upp till skogarna i Kilsbergen utanför örebro snart och tillbringa ett helt dygn ensam vid en sjö. Jag känner att det vore såååå nice nu ... så mycket betongperong o babbel o stress i mitt system nu . Blir perfekt.

Btw sista månaden så har jag snöat in lite på det där med Rawfood.. försöker hälla i mig iallafall en Rawfood drink om dagen .. faktiskt riktigt gott och man märker verkligen skillnad på energin och huden o naglarna växer som fan . ja alltså ni borde oxå testa.. ska försöka återge mitt recept på en ..


2 lagom stora nävar färsk spenat( alltså blad..inte sånt fryst skit )
4 Broccoli "svampar"
sen häller du i typ 4 dl vatten o kör mixern tills det blir en grön smet typ ..

stycka upp 2 bananer o blanda i

sen 1 st äpple.. skär isär det i små delar

sen 2 st päron ..skär även isär dem... innan du pular ner dem i mixern annars går det aldrig

o så sist lite frusen mango... så den blir lite "kall" drinken sen kör du tills den blir lite mer lätt drucken

Mycket nyttigare än så blir det inte :)

Try it !

Det är en fin gåva till din kropp.

1 kommentar:

  1. Frida Planebrink2 maj 2011 kl. 21:48

    ;-) Du e gullig du! Som börjat med recept och allt :-) Jag ska testa såklart. Kram på dig.

    SvaraRadera