söndag 18 oktober 2009

söndag söndag söndag


riktigt hård dag med slit och släp. Gamla studion är nu snart helt tömd. känns lite skumt att man liksom inte känner något speciellt över att lämna stället, man har ju varit där nästan varje dag sedan 2001. Men det nya haket är så jävla nice så man blir alldeles till sig när man tänker på det. Känns som ett riktigt bra team oxå. Kul var oxå att när man rotat runt lite bland alla grjer i flytt lådor osv hittade jag massa tippar och backsteams och även några grips...sånt kan man aldrig få för lite av. full pott blev det när jag rotade fram en knappt använd 23magnum och en säck med färgkoppar i storlek STOR . Ett tecken på att nu är det dags att börja med Big nålar på allvar. Måste dock ställa in min maskin som jag har till monster nålar...börjar med att kasta bort stål "toppskruven" åt helvetet, så jävla trött på att fila 4-5 ggr per tatuering.

imorgon blir det några vänder till soptippen innan det blir dags att tatuera. borde egentligen rita klart en grej till en as kul tattoo men jag orkar snart inte sitta rak i rygg nu framför datorn och mina ögon värker för jag har slarvat idag med att använda mina glasögon.( som vanligt.. tappar dom jämnt när jag böjer mig ner.. borde kanske skaffa såna där snören.. men men.

Hittade ett guld korn idag föresten hemma hos min gode vän Mok Vurban ,, hans far hade en mycket intressant bok i hyllan som jag la vantarna på "tämj tigern inom dig " av Akong Tuluk Rinpoche ... den börjar stark med orden " Lika sällsynt som en stjärna som lyser på dagen, är det att födas till människa"

Coolt. undra hur många som reflekterat över den saken.. tänk dig hur många insekter ,växter och andra djur det finns och jämnför det med hur många människor vi är.

Nej nu får det vara nog.
sov väl, lev väl och var glad , det finns det alltid en ursäkt till att vara :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar